APA KAITAN AIR & ALSDII...?


MINUM


 Boleh dikatakan nutrien yang paling penting dalam diet kita, iaitu air membentuk sekurang-kurangnya 60% daripada komposisi badan kita. Kehilangan hanya 2% daripada air dalam badan boleh mengurangkan tumpuan, fokus dan memperlahankan tindak balas.


Perubahan dalam proses metabolik dan pemecahan lemak yang tersimpan semasa Program Pengurusan Berat Slim Diet II meningkatkan keperluan air untuk kita.
Ia adalah penting untuk mengambil sekurang-kurangnya 2.0 liter air setiap hari semasa mengikuti Program Pengurusan Berat SD II, lebih jika anda bersenam atau berada pada cuaca yang panas.
Teh herba tanpa gula termasuk teh hijau boleh dikira sebagai sebahagian daripada jumlah pengambilan air anda.


Air & penurunan berat

Dahaga boleh dikelirukan dengan kelaparan, dengan meminum air yang mencukupi  keadaan ini mungkin tidak berlaku. Air juga membantu metabolis lemak dalam badan tetapi penurunan dalam pengambilan air boleh menyebabkan badan untuk mendepositkan lemak.
Pengambilan air hanya sebanyak 500ml air telah terbukti dapat meningkatkan kadar metabolisme sebanyak 30%. Pengambilan 2 liter sehari yang disyorkan boleh meningkatkan tenaga hampir 100 kalori (400kJ) setiap hari, dan ini menyumbang kepada peningkatan pembakaran lemak.
Kebanyakkan toksin disimpan dalam sel lemak kita. Apabila kita mula mengurangkan lemak yang tersimpan untuk tenaga, toksin dilepaskan dan ia mesti dikeluarkan daripada badan. Pengambilan air yang mencukupi akan membantu tubuh untuk menghapuskan toksin yang dibebaskan daripada lemak yang tersimpan.




Apa yang perlu Minum semasa Program

  • AIR!!
  • Teh herba tanpa gula, teh hijau, pudina, liquorice (suatu jenis pemanis)
  • Air mineral
  • Air soda bercampur dengan sedikit lemon segar atau limau
  • KURANGKAN kopi - ia merangsang pelepasan insulin yang menggalakkan badan menyimpan lemak
  • Jika anda kerap meminum teh atau kopi, minumnya tanpa susu atau gula
  • Stevia atau Xylitol, tumbuhan semulajadi berasaskan pemanis berkalori rendah boleh digunakan dengan berhemat
  • ELAKKAN alkohol serta minuman ringan - ia tinggi dengan kandungan gula dan akan mengganggu ketosis
  • ELAKKAN minuman diet - mereka boleh merangsang selera makan, meningkatkan keinginan untuk karbohidrat dan merangsang insulin yang seterusnya menggalakkan penyimpanan lemak. Sebenarnya ini bukan minuman berdiet.
  • PADA YANG BERMINAT UNTUK BISNES ONLINE DAN NAK CUBA ALSD2 SILA CALL/WHATSAPP 0123645407 @ PM Fb PAGE KAMI Alpha Lipid Sd2(Idayu)
     
myfreecopyright.com registered & protected
back to top
Ingin bangunkan blog seperti ini,sila layari www.binablog.biz atau hubungi 017-259 6599
X